Міжнародні класифікації автомобільних масел ACEA та API

Міжнародні класифікації автомобільних масел ACEA та API
Найпопулярнішими міжнародними класифікаціями олив за якістю та призначенням є API і ACEA. Більшість великих виробників автомобілів висувають свої вимоги до автомобілів, найбільш поширеними є специфікації Mercedes-Benz, VW Group, BMW, Ford, General Motors.
ACEA
Моторні оливи для легкових автомобілів з бензиновими та дизельними двигунами
Сучасні оливи зазвичай мають як бензинову, так і дизельну специфікацію. Тобто. на продукції буде вказано два відповідні один одному допуски. Нижче наведено кілька специфікацій для бензинових (починаються з літери A) та дизельних (починаються з B) двигунів.
A1/B1
Оливи з низьким показником HTHS (високотемпературна в'язкість при високій швидкості зсуву). Дають велику економію палива в порівнянні з оливами з високою в'язкістю. Застосування таких олив допускається лише у разі рекомендації виробником двигуна.
A2/B2
Специфікація стандартних олив малої в'язкості, що підходять для більшості двигунів. Оливи цієї специфікації не придатні при збільшених інтервалах заміни олив.
A3/B3
Специфікація стандартних олив малої в'язкості, що перевершують за експлуатаційними характеристиками класифікацію A2. Продукція відповідна даної специфікації відрізняється підвищеною стійкістю до окислення і міцністю плівки. Дозволяється використання при тривалих інтервалах заміни.
A5/B5
Оливи цієї специфікації відповідають найвищим вимогам щодо стійкості до старіння, в'язкової стабільності, енергозбереження та зносу. Використання олив цієї класифікації забезпечує низький рівень відкладень та вихлопних газів. Всі вищенаведені характеристики роблять ці оливи придатними до використання при тривалих інтервалах між замінами. Завдяки низькому показнику HTHS, олив даної специфікації є енергозберігаючими.
Моторні оливи для легкових автомобілів з дизельними двигунами
B4
Оливи, що мають чудові мийно-диспергуючі характеристики, а також високою стабільністю масляної плівки. Рекомендовані до застосування в дизельних двигунах із прямим упорскуванням (за винятком двигунів із насосом-форсункою). Як правило, оливи, що мають дану специфікацію, відповідають бензиновому допуску A3. Позначаються A3/B4.
C1
Low SAPS, низький показник HTHS (2,9-3,5 мПа·с), мала в'язкість (0W-XX, 5W-XX). Експлуатаційні характеристики аналогічні A5/B5, але зі строго обмеженим вмістом фосфору (0,05%), сірки (0,2%) і сульфатної зольності (0,5%). Сприяють збільшенню терміну служби фільтрів сажі (DPF) і трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C2
Mid SAPS, низький показник HTHS (2,9-3,5 мПа·с), мала в'язкість (0W-XX, 5W-XX). Експлуатаційні характеристики аналогічні A5/B5. Вміст фосфору (0,07-0,09,%), сірки (0,3%) і сульфатної зольності (0,8%) вище аналогічних показників масел зі специфікацією C1. Сприяють збільшенню терміну служби фільтрів сажі (DPF) і трикомпонентних каталізаторів (TWC).
C3
Mid SAPS, високий показник HTHS (>3,5 мПа·с), мала в'язкість (0W-XX, 5W-XX). Експлуатаційні характеристики аналогічні A5/B5. Вміст фосфору (0,07-0,09,%), сірки (0,3%) і сульфатної зольності (0,8%) вище аналогічних показників масел зі специфікацією C1. Сумісні з каталізаторами нейтралізації відпрацьованих газів.
C4
Low SAPS, високий показник HTHS (>3,5 мПа·с), мала в'язкість (0W-XX, 5W-XX). Експлуатаційні характеристики аналогічні A3/B4. Зміст фосфору (0,09,%) вище, ніж у олив зі специфікацією C1. Вміст сірки (0,3%) і сульфатної зольності (0,8%) аналогічно маслам C1. Мають високу температуру спалаху, а як наслідок - низьку випаровуваність і чад. Сприяють збільшенню терміну служби фільтрів сажі (DPF) і трикомпонентних каталізаторів (TWC).
Моторні оливи для важкої техніки з дизельними двигунами
E2
Всесезонна олива для атмосферних та турбованих дизельних двигунів. Застосовується в середньо- та важко-навантаженій техніці з нормальними інтервалами між заміною оливи, відповідно до вимог виробника.
E4
Оливи з покращеними експлуатаційними характеристиками для сучасних дизельних двигунів, що відповідають стандартам Euro 1, Euro 2, Euro 3 та Euro 4 без сажового фільтра (DPF), але з технологією рециркуляції вихлопних газів (EGR) або системою виборчої каталітичної нейтралізації (SCR). Допускається застосування в двигунах з подовженими інтервалами заміни оливи.
E6
Оливи з покращеними експлуатаційними характеристиками для сучасних дизельних двигунів відповідають стандартам від Euro 1 до Euro 5, у тому числі з фільтрами сажі (DPF), технологією рециркуляції вихлопних газо